نتیجه و ویدیو خلاصه بازی النصر و الهلال (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فرار از شکست دقیقه نودی الهلال نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟
سرخط خبرها

در انتظار پایان ۲ ماه سکوت

  • کد خبر: ۲۵۶۵۰
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
در انتظار پایان ۲ ماه سکوت
امروز درباره شروع مجدد رقابت‌های ورزشی در کشور تصمیم‌گیری می‌شود
شهرآرانیوز - با گذشت ۲ ماه از تعطیلی تمام اماکن و باشگاه‌های ورزشی، مسابقات، لیگ‌های مختلف و تمرینات ورزشی باشگاه‌ها در سراسر کشور، امروز (یکشنبه) تصمیم مهمی درخصوص فعالیت مراکز ورزشی اتخاذ می‌شود. به گزارش ایسنا، ١۵ اسفندماه سال گذشته بود که برای اولین‌بار ستاد مقابله با کرونا در ورزش با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی تمام اماکن و باشگاه‌های ورزشی و مسابقات و لیگ‌های مختلف و تمرینات ورزشی باشگاه‌ها در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد که با توجه به گزارش‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی‌بر ادامه شرایط موجود درخصوص شیوع این بیماری و لزوم اقدامات پیشگیرانه، تمام رویداد‌های ورزشی سراسر کشور ازجمله لیگ‌های فوتبال، تمام اماکن ورزشی و تمرینات تیم‌های باشگاهی تعطیل خواهد بود و بدیهی است تصمیمات مقتضی درباره فعالیت‌های ورزشی پس از بررسی شرایط روز اعلام می‌شود.

باوجود‌این ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش ایران در آخرین تصمیم خود اعلام کرد که تمامی رقابت‌های ورزشی در ایران تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری تعطیل خواهد بود و تصمیمات آینده درباره فعالیت‌های ورزشی پس از بررسی شرایط و استعلام‌های رسمی از ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام می‌شود. امروز (یکشنبه) پس از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درمورد مراکز ورزشی در شهرستان‌های با وضعیت سفید، ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش در ارتباط با سرنوشت مراکز ورزشی پس از ١٥اردیبهشت تصمیم‌گیری می‌کند. به‌طور‌حتم پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش با حضور وزیر ورزش و جوانان و مسئولان ارشد ورزش کشور و نیز مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل وزارت ورزش تشکیل‌جلسه خواهد داد و درمورد سرنوشت ورزش ایران چه در بخش انجام تمرینات و چه در حوزه رقابت‌های ورزشی تصمیم‌گیری می‌کند، درحالی‌که تصمیمات ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کروناست و تصمیمات براساس استعلام و اعلام‌نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتخاذ می‌شود.

۱۵اسفندماه سال گذشته بود که برای اولین‌بار ستاد مقابله با کرونا در ورزش با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی تمام اماکن و باشگاه‌های ورزشی و مسابقات و لیگ‌های مختلف و تمرینات ورزشی باشگاه‌ها در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد که با توجه به گزارش‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ادامه شرایط موجود درخصوص شیوع این بیماری و لزوم اقدامات پیشگیرانه، تمام رویداد‌های ورزشی سراسر کشور ازجمله لیگ‌های فوتبال، تمام اماکن ورزشی و تمرینات تیم‌های باشگاهی تا پایان سال تعطیل خواهد بود و بدیهی است تصمیمات مقتضی درباره فعالیت‌های ورزشی فروردین‌ماه، پس از بررسی شرایط روز در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

یک هفته پس از آن یعنی ۲۲اسفندماه۹۸ بود که در اطلاعیه دیگری، ستاد مقابله با کرونا در ورزش اعلام کرد تمام مسابقات ورزشی تا پایان فروردین‌ماه۹۹ لغو می‌شود و پس از تاریخ‌های اعلام‌شده و به‌دنبال بررسی شرایط روز و وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور، تصمیمات مقتضی اعلام می‌شود. درنهایت، اما با درنظر‌گرفتن تمامی مسائل و اظهارات مسئولان ذی‌ربط به نظر می‌رسد که ازسرگیری فعالیت مراکز ورزشی از ١٥اردیبهشت مشروط به قرارگرفتن در وضعیت سفید کرونایی دورازانتظار نباشد و باید منتظر ماند و دید که پروتکل‌های تعریف‌شده دراین‌رابطه چگونه خواهد بود؟!

۳ گزینه پیش‌روی فوتبال
درحالی‌که به نظر می‌رسد امروز اجازه کنترل‌شده ازسرگیری فعالیت‌های ورزشی صادر شود، ۳ گزینه پیش‌روی سئول‌نشینان برای پایان‌دادن به لیگ نوزدهم وجود دارد.

تئوری نخست سازمان لیگ می‌تواند برگرفته از فوتبال هلند و اردیویژه باشد؛ لیگی که با اعلام فدراسیون فوتبال هلند ناتمام باقی ماند و نه سقوط‌کننده‌ای داشت و نه قهرمانی. اتفاقی که اگر بخواهد در لیگ ایران بیفتد، تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور باید قید جام حذفی را بزنند و سرخابی‌های پایتخت به‌همراه طلایی‌پوشان زاینده‌رود و قرمز‌های آذربایجان را باید راه‌یافتگان به لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد دانست. همچنین تیم‌های پیکان و شاهین شهرداری بوشهر از سقوط فرار می‌کنند.

در سناریوی دوم، مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون می‌توانند از کشور فرانسه و لیگ‌یک این کشور پیروی کنند. دراین‌صورت باید پرسپولیس را مانند پاری‌سن‌ژرمن که اختلافی ده‌امتیازی با سایر رقیبان دارد، قهرمان اعلام کنند و ۳ تیم سپاهان، استقلال و تراکتور به آسیا راه یابند. همچنین ۲ تیم پیکان و شاهین شهرداری بوشهر در این سناریو، سقوط کننده‌های لیگ نوزدهم لقب خواهند گرفت و تیم‌های گل‌گهر، سایپا و پارس جنوبی جم از سقوط فرار خواهند کرد.
سومین سناریوی پیش‌روی فدراسیون نیز پیگیری لیگ با ورزشگاه‌های سوت‌وکور است؛ شبیه کاری که قرار است بوندس‌لیگا انجام دهد و آلمان اعلام کرده است از تاریخ ۲۷اردیبهشت در مسابقات ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر برگزار می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->